Regulamin


SPIS TREŚCI:

1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE

2. OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU INTERNETOWEGO

3. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SERWISIE INTERNETOWYM

4. KORZYSTANIE Z KONTA (PANELU KLIENTA)

5. KORZYSTANIE Z NEWSLETTERA

6. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ, ZAWARCIE UMOWY Z USŁUGODAWCĄ

7. ZASADY KORZYSTANIA Z PRODUKTÓW CYFROWYCH (LICENCJA)

8. KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ

9. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI

10. USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

11. UMOWNE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

12. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

13. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

14. PRZERWY I AWARIE TECHNICZNE

15. PRAWA AUTORSKIE DO SERWISU INTERNETOWEGO

16. OPINIE O PRODUKTACH CYFROWYCH

17. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Dziękujemy za odwiedzenie naszego serwisu internetowego udostępnianego pod adresem internetowym:
https://akademiafalmed.pl (dalej jako: „Akademia Falmed”, „Serwis Internetowy” lub „Serwis”).

Formuła niniejszego regulaminu zakłada ustalenie ogólnych zasad i warunków korzystania z Serwisu
Internetowego, w szczególności zasad i warunków, na jakich nastąpi korzystanie z zasobów oraz funkcjonalności
Serwisu przez usługobiorców dokonujących zakupu kursów i innych produktów cyfrowych dostępnych w Serwisie
Internetowym.

Niniejszy regulamin, w razie podjęcia przez Państwa decyzji o zakupie dostępu do naszych produktów cyfrowych,
reguluje warunki zawarcia i realizacji umowy o dostarczanie produktu cyfrowego za pośrednictwem Serwisu
Internetowego, w tym kwestie naszej odpowiedzialności.
Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem,
Zespół Akademii Falmed

1) POSTANOWIENIA WSTĘPNE

1. Właścicielem Akademii Falmed jest Stanisław Faliszewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą
FALMED REHABILITACJA RUCHOWA STANISŁAW FALISZEWSKI wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw
gospodarki, posiadający: adres miejsca wykonywania działalności: ul. Czereśniowa 48, 62-081
Przeźmierowo i adres do doręczeń: ul. Czereśniowa 50, 62-081 Przeźmierowo, NIP: 6211081694, REGON:
250521372, adres poczty elektronicznej: akademia@falmed.pl, numer telefonu: +48 531 147 393 (dalej
jako: „Usługodawca”).
 
2. Niniejszy Regulamin skierowany jest do wszystkich osób korzystających z Serwisu Internetowego, chyba że
dane postanowienie stanowi inaczej. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani
ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów albo Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta
przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności
postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo przysługuje tym przepisom.

3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym w związku z realizacją
postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez
okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Serwisu
Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych
osobowych przez Usługodawcę w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania
danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w
Serwisie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie z Serwisu Internetowego, w
tym dokonywanie zakupów, jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez
korzystającego z Serwisu Internetowego jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce
prywatności (np. zawarcie Umowy i obowiązki ustawowe Usługodawcy).
 
4. Określenia użyte w niniejszym Regulaminie i rozpoczynające się wielką literą oznaczają:
a. AKADEMIA FALMED, SERWIS INTERNETOWY, SERWIS – serwis internetowy prowadzony przez
Usługodawcę i dostępny pod adresem internetowym https://akademiafalmed.pl
b. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od
pracy.
c. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Serwisie
Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia przez Usługobiorcę poprzez dodanie Produktów
Cyfrowych do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy, w tym sposobu płatności.
d. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
e. KONSUMENT – osoba fizyczna, dla której korzystanie z Serwisu Internetowego (w tym również
zawarcie Umowy o dostarczanie Produktu Cyfrowego) nie jest związane bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
f. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez
Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim
korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści
kolejnych edycji biuletynu zawierającego informacje o Produktach Cyfrowych, promocjach oraz
nowościach w Serwisie Internetowym.
g. KONTO, PANEL KLIENTA – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem
zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Serwisu Internetowego przypisany do Klienta, w
którym gromadzone są dane podane przez Klienta, informacje o zakupionych Produktach Cyfrowych
oraz o innych działaniach w ramach Serwisu Internetowego.
h. PRAWO AUTORSKIE – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.
U. Nr 24, poz. 83 ze zm.).
i. PRODUKT CYFROWY – dostępne w Serwisie Internetowym treści cyfrowe lub usługi cyfrowe (np.
materiały e-learningowe, kursy online itp.), które mogą być przedmiotem Umowy między Klientem i
Usługodawcą. Szczegółowe zasady korzystania z Produktów Cyfrowych wskazane są w niniejszym
Regulaminie oraz na stronach Akademii Falmed.
j. PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – osoba fizyczna, dla której korzystanie z Serwisu
Internetowego (w tym również zawarcie Umowy o dostarczanie Produktu Cyfrowego) jest związane
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z okoliczności wynika, że nie posiada to dla tej
osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej.
k. REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
l. UMOWA – umowa, której przedmiotem jest dostarczanie Produktu Cyfrowego, zawierana albo
zawarta między Klientem i Usługodawcą za pośrednictwem Serwisu Internetowego.
m. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz
Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu Internetowego zgodnie z Regulaminem i niebędąca
Produktem Cyfrowym.
n. USŁUGOBIORCA, KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a
w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna
posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; oraz (3) jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną –
korzystająca lub zamierzająca korzystać z Serwisu Internetowego i jego Usług Elektronicznych oraz
zawierająca lub zamierzająca zawrzeć Umowę z Usługodawcą.
o. USŁUGODAWCA – Stanisław Faliszewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą FALMED
REHABILITACJA RUCHOWA STANISŁAW FALISZEWSKI wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do
spraw gospodarki, posiadający: adres miejsca wykonywania działalności: ul. Czereśniowa 48, 62-081
Przeźmierowo i adres do doręczeń: ul. Czereśniowa 50, 62-081 Przeźmierowo, NIP: 6211081694,
REGON: 250521372, adres poczty elektronicznej: akademia@falmed.pl, numer telefonu:
+48 531 147 393.
p. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia, które zmierza bezpośrednio do zawarcia Umowy z Usługodawcą.

5. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są: (1) przetwarzane zgodnie z prawem; (2) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; (3) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane; (4) przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania oraz (5) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
 
6. Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z Rozporządzeniem RODO i aby móc to wykazać. Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
 
7. Wszelkie słowa, wyrażenia i akronimy występujące w niniejszej polityce prywatności i rozpoczynające się dużą literą (np. Usługodawca, Serwis Internetowy, Usługa Elektroniczna) należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Akademii Falmed dostępnym na stronach Serwisu Internetowego.

2) OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU INTERNETOWEGO

1. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Serwisu Internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem,
tematyką oraz niniejszym Regulaminem, w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na
uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, innych
Usługobiorców oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze
stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
Usługobiorcy zabrania się wykorzystywania Serwisu Internetowego do przesyłania niezamówionych
informacji handlowych (spam). Usługobiorcy zabrania się również podejmowania działań, których celem lub
skutkiem jest zakłócenie prawidłowego działania Serwisu.

2. Usługodawca przestrzega art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002
r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.), zgodnie z którym nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane
w Serwisie Internetowym dane Usługobiorców, jeśli nie wie o bezprawnym charakterze danych lub
związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej
wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, podejmie odpowiednie
kroki w celu niezwłocznego uniemożliwienia dostępu do tych danych.

3. Dla prawidłowego korzystania z Serwisu Internetowego oraz Produktów Cyfrowych niezbędne jest
spełnienie następujących wymogów technicznych przez Usługobiorcę: (1) komputer, laptop lub inne
urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka
internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari lub Microsoft Edge; (4)
włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.

4. Usługodawca podejmuje należyte starania, aby korzystanie z Serwisu Internetowego było dla
Usługobiorców bezpieczne. Korzystanie z Serwisu Internetowego wiąże się jednak ze standardowymi
zagrożeniami występującymi w sieci Internet. Podstawowym zagrożeniem każdego użytkownika Internetu,
w tym osób korzystających z Usług Elektronicznych i Produktów Cyfrowych, jest możliwość „zainfekowania”
systemu teleinformatycznego przez różnego rodzaju złośliwe oprogramowanie tworzone głównie w celu
wyrządzania szkód lub uzyskania nieuprawnionego dostępu do danych Usługobiorcy. Dla uniknięcia
zagrożeń z tym związanych, Usługodawca zaleca, aby Usługobiorca zaopatrzył swój sprzęt, który
wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i stale go aktualizował, instalując jego
najnowsze wersje, a także aktualizował na bieżąco przeglądarkę internetową oraz system operacyjny swojego urządzenia końcowego

3) USŁUGI ELEKTRONICZNE W SERWISIE INTERNETOWYM

1. Korzystać z Usług Elektronicznych na warunkach wskazanych w Regulaminie może każdy Usługobiorca.

2. Korzystanie z Usług Elektronicznych jest nieodpłatne, z zastrzeżeniem, że złożenie Zamówienia może
doprowadzić do zawarcia Umowy z Usługodawcą, co pociąga za sobą obowiązek dokonania płatności za
Produkt Cyfrowy.

3. Usługodawca udostępnia Usługobiorcom następujące Usługi Elektroniczne: Konto (Panel Klienta),
Newsletter oraz Formularz Zamówienia.

4. Szczegółowy opis Usług Elektronicznych i zasad ich działania dostępny jest w poniższym Regulaminie oraz
na stronach Serwisu Internetowego, w szczególności w postaci komunikatów oraz wyjaśnień wyświetlanych
w trakcie korzystania ze strony Serwisu.



4) KORZYSTANIE Z KONTA (PANELU KLIENTA)

1. Utworzenie Konta następuje automatycznie z chwilą złożenia Zamówienia za pomocą Formularza
Zamówienia w Serwisie Internetowym, chyba że Usługobiorca posiada już Konto w Serwisie i zaloguje się
na nie przed złożeniem Zamówienia. Na podany w Formularzu Zamówienia adres poczty elektronicznej
przesłana zostaje automatyczna wiadomość z wygenerowanym hasłem. Usługobiorca może w każdej chwili
zmienić hasło po zalogowaniu na Konto.

2. Po zalogowaniu do Konta Usługobiorca uzyskuje dostęp do dodatkowych funkcjonalności i zasobów Serwisu
Internetowego, dla których zastrzeżony został wymóg posiadania Konta. Z poziomu Panelu Klienta możliwe
jest w szczególności uzyskanie dostępu do Produktów Cyfrowych zakupionych przez Usługobiorcę w
Akademii Falmed.

3. Usługobiorca obowiązany jest aktualizować swoje dane podane w ramach Panelu Klienta w razie ich zmiany.

4. Usługobiorca obowiązany jest zachować dostęp do Panelu Klienta w tajemnicy przed osobami trzecimi.
Usługobiorcy zabrania się udostępniania Konta innym osobom, w szczególności poprzez najem lub
użyczenie Konta.

5. Usługobiorca bez zgody Usługodawcy może posiadać wyłącznie jedno Konto w Serwisie Internetowym w
tym samym czasie.

6. Usługa Elektroniczna Konto (Panel Klienta) świadczona jest nieodpłatnie i przez czas nieokreślony.
Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta)
poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, na przykład za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: akademia@falmed.pl lub pisemnie na adres: ul. Czereśniowa 50, 62-081
Przeźmierowo. Po usunięciu Konta nie jest możliwe logowanie do Konta oraz korzystanie z jego zasobów i
funkcjonalności.

7. Usługodawca zastrzega sobie prawo zawieszenia, a w ostateczności także usunięcia Konta Usługobiorcy w
następujących przypadkach: (1) gdy Usługobiorca w sposób rażący lub uporczywy narusza niniejszy
Regulamin; (2) gdy Usługobiorca nie korzystał z Konta przez okres ostatnich 3 miesięcy i nie posiada
aktywnego dostępu do Produktu Cyfrowego; (3) gdy działania danego Usługobiorcy naruszają renomę
Usługodawcy lub Serwisu Internetowego; (4) gdy Usługobiorca korzysta z Serwisu Internetowego
niezgodnie z jego przeznaczeniem i tematyką, szczególnie poprzez naruszenie warunków licencyjnych
dotyczących zakazu rozpowszechniania, kopiowania i wprowadzania Produktów Cyfrowych do obrotu; (5)
gdy działania Usługobiorcy stwarzają zagrożenie bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego
Usługodawcy i Serwisu Internetowego lub bezpieczeństwa innych Usługobiorców podczas korzystania przez
nich z Serwisu; albo (6) gdy Usługobiorca dostarcza w Serwisie Internetowym treści bezprawne, wulgarne i
obraźliwe, treści naruszające cudze dobra osobiste i prawa autorskie lub inne prawa własności
intelektualnej, treści sprzeczne z dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego, a także treści
promujące pośrednio bądź bezpośrednio inne strony internetowe, firmy, produkty i usługi konkurencyjne
względem Usługodawcy i Serwisu Internetowego.

8. Zawieszenie Konta polega na całkowitym wyłączeniu Usługobiorcy możliwości logowania do Konta. W czasie
zawieszenia nie jest możliwe korzystanie z jakichkolwiek funkcjonalności i zasobów Konta, w tym Produktów
Cyfrowych. Zawieszenie Konta może nastąpić na czas określony wskazany przez Usługodawcę lub
nieokreślony – do czasu ustania przyczyny jego zawieszenia. W czasie zawieszenia Konta Usługobiorca
powinien podjąć działania mające na celu usunięcie przyczyny, która była podstawą zawieszenia, a po jej
usunięciu obowiązany jest poinformować o tym niezwłocznie Usługodawcę. Usługodawca aktywuje Konto
niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 Dni Roboczych od momentu otrzymania informacji o ustaniu
przyczyny jego zawieszenia.

9. Usługodawca przed podjęciem decyzji o zawieszeniu Konta w miarę możliwości wzywa Usługobiorcę do
zaprzestania naruszeń, a dopiero jeżeli wezwanie okaże się bezskuteczne lub niemożliwe – Usługodawca
może zawiesić Konto. Niezwłocznie po podjęciu decyzji o zawieszeniu Konta, Usługodawca przesyła temu
Usługobiorcy wiadomość z informacją o przyczynie zawieszenia na przypisany do jego Konta adres e-mail.

10. W przypadku gdy zawieszenie Konta Usługobiorcy trwa co najmniej 30 dni kalendarzowych i przyczyny jego
zawieszenia nadal nie ustały, Usługodawca ma prawo wypowiedzieć Usługobiorcy umowę o korzystanie z
Konta z 7-dniowym terminem wypowiedzenia, przesyłając stosowne oświadczenie na adres e-mail
Usługobiorcy. Po upływie terminu wypowiedzenia Konto zostaje bezpowrotnie usunięte.

11. Usunięcie Konta z przyczyn leżących wyłącznie po stronie Usługobiorcy nie uprawnia tego Usługobiorcy do
otrzymania zwrotu należności za niewykorzystany dostęp do Produktów Cyfrowych, co nie ma na celu
wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw ustawowych Usługobiorców będących Konsumentami albo
Przedsiębiorcami na Prawach Konsumenta, szczególnie w zakresie prawa odstąpienia od umowy na
odległość, o którym mowa w pkt. 10 Regulaminu.

12. Usunięcie Konta w jakimkolwiek trybie pozostaje bez uszczerbku dla możliwości dalszego przechowywania
przez Usługodawcę danych Usługobiorcy przez okres niezbędny dla realizacji pozostałych celów
przetwarzania (innych niż prowadzenie Konta) zgodnych z polityką prywatności Serwisu Internetowego

5) KORZYSTANIE Z NEWSLETTERA

1. Zapisanie się na Newsletter możliwe jest poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie
składania Zamówienia lub zakładania Konta – w takim przypadku Usługobiorca zostaje zapisany na
Newsletter z chwilą złożenia Zamówienia lub utworzenia Konta.

2. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma
możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera)
poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: akademia@falmed.pl lub pisemnie na adres: ul. Czereśniowa 50, 62-081
Przeźmierowo.

6) SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ, ZAWARCIE UMOWY Z USŁUGODAWCĄ

1. Za pośrednictwem Serwisu Internetowego możliwe jest zawarcie Umowy o dostarczanie Produktów
Cyfrowych.

2. Klient nie otrzymuje na własność Produktu Cyfrowego – przedmiotem Umowy między Usługodawcą a
Klientem jest wyłącznie dostarczanie Produktu Cyfrowego na zasadach określonych w punkcie 7.
Regulaminu.

3. Zawarcie Umowy między Klientem i Usługodawcą następuje po uprzednim złożeniu Zamówienia przez
Klienta za pośrednictwem Formularza Zamówienia.

4. Szczegółowe informacje o zawartości Produktu Cyfrowego, a także jego cenie oraz czasie trwania dostępu
podane są Klientowi każdorazowo w opisie danego Produktu Cyfrowych dostępnym na stronie Serwisu
Internetowego. Informacje te są integralną częścią Umowy z Usługodawcą. Klient ma obowiązek zapoznać
się z opisem Produktu Cyfrowego zawsze przed rozpoczęciem składania Zamówienia.

5. Cena Produktu Cyfrowego uwidoczniona na stronie Serwisu Internetowego podana jest w złotych polskich
i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami, a gdy charakter Produktu Cyfrowego nie pozwala,
rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie ich wysokości – sposobie, w jaki będą one obliczane, a także
o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest
informowany na stronach Serwisu Internetowego, w tym także w trakcie składania Zamówienia oraz w
chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową. W razie Umowy zawieranej na czas nieoznaczony
lub obejmującej prenumeratę Usługodawca podaje w ten sam sposób łączną cenę lub wynagrodzenie
obejmujące wszystkie płatności za okres rozliczeniowy, a gdy Umowa przewiduje stałą stawkę – także łączne
miesięczne płatności z tytułu tej Umowy.

6. Procedura zawarcia Umowy o dostarczanie Produktu Cyfrowego za pomocą Formularza Zamówienia:
a. Jeśli Klient posiada Konto w Serwisie Internetowym, powinien zalogować się do Konta przed
złożeniem Zamówienia – w przeciwnym razie z chwilą złożenia Zamówienia dla Klienta zostanie
automatycznie utworzone Konto.
b. Składanie Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania pierwszego Produktu Cyfrowego przez
Klienta do elektronicznego koszyka dostępnego w Serwisie Internetowym. Złożenie Zamówienia
następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu
Formularza Zamówienia danymi wskazanymi jako obowiązkowe i (2) kliknięciu na stronie Serwisu
Internetowego po wypełnieniu formularza pola „Zamawiam i płacę” – do tego momentu istnieje
możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się
wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Serwisu). W Formularzu
Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i
nazwisko, numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej. W celu otrzymania faktury Klient
powinien zaznaczyć odpowiedni checkbox oraz podać także swój adres (ulica, numer domu i lokalu,
kod pocztowy, miejscowość). W przypadku Klienta niebędącego Konsumentem niezbędne jest także
podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
c. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter
jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą
wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
d. Po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie
przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do
realizacji następuje poprzez przesłanie przez Usługodawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail
na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co
najmniej oświadczenia Usługodawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz
potwierdzenie warunków Umowy o dostarczanie Produktu Cyfrowego. Z chwilą otrzymania przez
Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa między Klientem a Usługodawcą.

7. Sposoby i terminy płatności obowiązujące Klienta:
a. Usługodawca udostępnia Klientowi płatności elektroniczne i kartą płatniczą za pośrednictwem
serwisu Przelewy24.pl – aktualne sposoby płatności podane są w trakcie składania Zamówienia oraz
na stronie internetowej https://www.przelewy24.pl. Obsługą płatności zgodnie z wyborem Klienta
zajmuje się spółka PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań),
wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935
przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy: 5 476 300,00 zł w całości opłacony; NIP 7792369887, REGON
301345068.
b. Ze względu na specyfikę płatności elektronicznych, Klient powinien dokonać płatności niezwłocznie
po złożeniu Zamówienia i przekierowaniu go do bramki płatniczej serwisu Przelewy24.pl – w
przeciwnym razie sesja płatności może wygasnąć. W takim przypadku Usługodawca przesyła
Klientowi drogą poczty elektronicznej dane do dokonania płatności za pomocą przelewu na rachunek
bankowy Usługodawcy.
c. Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia
Umowy.

8. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści Umowy zawieranej z Usługodawcą
następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Serwisu przed złożeniem
Zamówienia oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 6.6 lit. d) Regulaminu.
Treść Umowy o dostarczanie Produktu Cyfrowego jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie
Serwisu Internetowego

7) ZASADY KORZYSTANIA Z PRODUKTÓW CYFROWYCH (LICENCJA)

1. Niniejszy punkt 7. Regulaminu określa domyślne zasady korzystania z Produktów Cyfrowych – tj. treści i
usług cyfrowych wchodzących w skład danego Produktu Cyfrowego. Zasady te mają zastosowanie w razie
braku ustalenia dla danego Produktu Cyfrowego indywidualnych warunków korzystania lub w zakresie
nieuregulowanym indywidualnymi warunkami (w tym wypadku informacja na ten temat podana zostanie
w opisie danego Produktu Cyfrowego lub najpóźniej w trakcie składania Zamówienia).

2. Produkt Cyfrowy uznaje się za dostarczony w chwili, w której został on udostępniony Klientowi. Dostęp do
Produktu Cyfrowego, tj. do składających się na niego treści i usług cyfrowych, udzielany jest za
pośrednictwem Serwisu Internetowego w Panelu Klienta.

3. Dostarczanie Produktu Cyfrowego następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 3 Dni Roboczych
od chwili dokonania płatności przez Klienta. Płatność uznaje się za dokonaną z chwilą uznania rachunku
bankowego lub rozliczeniowego Usługodawcy.

4. Korzystanie przez Klienta z Produktu Cyfrowego możliwe jest wyłącznie przez czas określony Umową,
zgodnie z informacją podaną Klientowi w opisie Produktu Cyfrowego lub w trakcie składania Zamówienia.
Okres ten liczony jest w dniach i kończy się z upływem ostatniego dnia jego trwania. Jest on niepodzielny i
nieprzerwany, tj. biegnie niezależnie od faktycznego korzystania z Produktu Cyfrowego przez Klienta lub
jego aktywności w Serwisie.

5. Okres dostępu do Produktu Cyfrowego ma charakter jednorazowy, tj. nie odnawia się automatycznie. Po
upływie okresu, na który został zakupiony, dostęp do Produktu Cyfrowego automatycznie wygasa. Klient
może przedłużyć dostęp do Produktu Cyfrowego, dokonując zakupu w taki sam sposób jak za pierwszym
razem.

6. Wszelkie prawa do Produktu Cyfrowego, w tym także prawa autorskie w przypadku treści i usług cyfrowych
stanowiących utwór w rozumieniu przepisów Prawa Autorskiego, przysługują Usługodawcy bądź innym
uprawnionym podmiotom trzecim.

7. Klient nie otrzymuje na własność żadnych praw autorskich do Produktu Cyfrowego oraz składających się na
niego treści i usług cyfrowych. Korzystanie przez Klienta z Produktu Cyfrowego możliwe jest wyłącznie dla
własnego, osobistego użytku Klienta, w zakresie określonym niniejszym Regulaminem oraz przepisami
Prawa Autorskiego.

8. Klient na podstawie zawartej Umowy jest jedynie uprawniony korzystać z Produktu Cyfrowego w sposób
zgodny z jego przeznaczeniem i tematyką, w zakresie niezbędnym do korzystania z niego dla celów
określonych Umową, a w razie braku ich określenia dla celów, w których zazwyczaj korzysta się z Produktu
Cyfrowego tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub
dobrych praktyk. Klient nie otrzymuje na własność żadnych praw autorskich do Produktu Cyfrowego oraz
składających się na niego treści i usług cyfrowych.

9. Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące oraz odmiennych
postanowień Umowy: (1) Klient nie jest uprawniony do udostępniania Produktu Cyfrowego osobom
trzecim; (2) Klient nie jest uprawniony do wykorzystywania Produktu Cyfrowego w celach zarobkowych, w
tym do wprowadzania Produktu Cyfrowego do obrotu; (3) Klient nie jest uprawniony do przenoszenia,
sublicencjonowania ani upoważniania innych osób do korzystania z Produktu Cyfrowego; (4) Klient nie jest
uprawniony do kopiowania, powielania, modyfikowania, adaptowania, tłumaczenia, odkodowywania,
dekompilowania, dezasemblowania lub jakichkolwiek innych prób ingerencji w Produkt Cyfrowy, chyba że
jest to niezbędne do zapewnienia prawidłowego korzystania z Produktu zgodnie z Umową.

10. Usługodawca może dokonać zmiany Produktu Cyfrowego, która nie jest niezbędna do zachowania jego
zgodności z Umową, w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z uzasadnionych przyczyn, tj. zmiana jest
niezbędna do dostosowania treści cyfrowych lub usługi cyfrowej do nowego środowiska technicznego lub
do wzrostu liczby użytkowników lub z innych istotnych względów eksploatacyjnych – oraz wyłącznie w
zakresie, w jakim ta przyczyna wpływa na zmianę. Usługodawca nie może jednak dokonać zmiany Produktu
Cyfrowego dostarczanego w sposób jednorazowy. Wprowadzenie zmiany, o której mowa powyżej, nie
może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie Konsumenta, a Usługodawca ma obowiązek
poinformować Konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie. Jeżeli zmiana, o której
mowa powyżej, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Konsumenta do Produktu Cyfrowego lub
korzystanie z niego, Usługodawca jest zobowiązany poinformować Konsumenta z odpowiednim
wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie do
wypowiedzenia Umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany
lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. Prawo
wypowiedzenia, o którym mowa w zadaniu poprzednim, nie ma zastosowania, jeżeli Usługodawca zapewnił
Konsumentowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, Produktu Cyfrowego zgodnego z
Umową, w stanie niezmienionym. Postanowienia niniejszego punktu 7.10 Regulaminu dotyczące
Konsumenta stosuje się także do Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta.

11. Usługodawca dokłada należytych starań, aby zawartość Produktów Cyfrowych, w tym wszelkie informacje,
materiały i dane, były użyteczne, rzetelne, zgodne z ich opisem podanym na stronach Serwisu,
obowiązującymi w branży standardami oraz jego najlepszą wiedzą. Produkty Cyfrowe skierowane są do
ogółu Klientów, w związku z czym ich zawartość może mieć charakter uogólniony i nie jest możliwe
zagwarantowanie, że Produkt Cyfrowy okaże się przydatny lub spełni oczekiwania każdego Klienta albo że
zastąpi Klientowi indywidualny kurs lub poradę u specjalisty. W przypadku Produktów Cyfrowych
obejmujących kursy online, osiągane przez Klienta rezultaty zależne są przede wszystkim od czynników
niezależnych od Usługodawcy, a leżących po stronie Klienta, takich jak predyspozycje, ilość włożonego czasu
i zaangażowania w przyswojenie wiedzy przekazywanej w kursach. Postanowienia niniejszego punktu 7.11
Regulaminu mają jedynie charakter informacyjny i nie wyłączają ani nie ograniczają jakiejkolwiek
odpowiedzialności ustawowej Usługodawcy z tytułu braku zgodności Produktu Cyfrowego z Umową w
stosunku do Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na Prawach Konsumenta.

12. Rezygnacja przez Klienta z Produktu Cyfrowego po jego udostępnieniu Klientowi (w tym również poprzez
usunięcie Konta z przyczyn leżących po stronie Klienta) nie uprawnia Klienta do otrzymania zwrotu
należności z tytułu zawartej Umowy. Postanowienia niniejszego punktu 7.12 Regulaminu nie wyłączają ani
nie ograniczają jakichkolwiek praw ustawowych Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na
Prawach Konsumenta, szczególnie w zakresie prawa odstąpienia od umowy na odległość lub reklamacji z
tytułu braku zgodności świadczenia z umową.

8) KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ

Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Usługodawcą jest poczta elektroniczna (e-mail:
akademia@falmed.pl), za pośrednictwem której można wymieniać z Usługodawcą informacje dotyczące
korzystania z Serwisu Internetowego, w tym również zasięgnąć pomocy w razie jakichkolwiek problemów
związanych z działaniem Produktów Cyfrowych i Usług Elektronicznych. Usługobiorcy mogą kontaktować się z
Usługodawcą także na inne dopuszczalne prawem sposoby, korzystając z danych kontaktowych wskazanych na
wstępie Regulaminu.

9) PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI

1. Niniejszy punkt 9. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich
reklamacji składanych do Usługodawcy, w szczególności reklamacji dotyczących Produktów Cyfrowych,
Umów, Usług Elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Usługodawcy lub
Serwisu Internetowego.

2. Reklamacja może zostać złożona na przykład:
a. pisemnie na adres: ul. Czereśniowa 50, 62-081 Przeźmierowo;
b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: akademia@falmed.pl.

3. Zaleca się podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową; (2) żądania
sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od
umowy lub innego roszczenia; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i
przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i
nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

4. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania
reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Usługodawcy.

5. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, zrzuty ekranu,
dokumenty) związane z przedmiotem reklamacji. Usługodawca może także zwrócić się do składającego
reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zrzuty ekranu), jeżeli
ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.

6. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych
od dnia jej otrzymania.

7. Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej Usługodawcy są określone powszechnie obowiązującymi
przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o
świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Poniżej
wskazane są dodatkowe informacje dotyczące przewidzianej przez prawo odpowiedzialności Usługodawcy
za zgodność Produktu Cyfrowego z Umową:
a. Do reklamacji Produktu Cyfrowego na podstawie Umowy zawartej z Usługodawcą do dnia 31.
grudnia 2022 r. stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31.
grudnia 2022 r., w szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w
szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Usługodawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany
Produkt Cyfrowy ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego
odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi za Produkt Cyfrowy zakupiony zgodnie ze zdaniem
poprzednim wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.
b. Do reklamacji Produktu Cyfrowego na podstawie Umowy zawartej z Usługodawcą od dnia 1. stycznia
2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli dostarczanie takiego Produktu Cyfrowego miało nastąpić lub
nastąpiło po tym dniu, określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu
obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach
Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności
Usługodawcy względem Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta w razie braku
zgodności Produktu Cyfrowego z Umową.

10) USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej
bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem przypadków wskazanych w pkt. 10.3
oraz kosztów określonych w pkt. 10.4 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie do
Usługodawcy oświadczenia przed jego upływem, na przykład:
a. pisemnie na adres: ul. Czereśniowa 50, 62-081 Przeźmierowo;
b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: akademia@falmed.pl.

2. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik nr 2 do
Ustawy o Prawach Konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.

3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi m. in. w odniesieniu do
(1) umowy o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument
jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą
Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Usługodawca
przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o
Prawach Konsumenta; (2) umowy o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty
ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci
prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.

4. Skutki i koszty związane z wykonaniem prawa odstąpienia od umowy:
a. W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie Produktu Cyfrowego – tj. treści cyfrowej lub
usługi cyfrowej – Usługodawca od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od
umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez
Konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej – dostarczonych przez
Usługodawcę, z wyjątkiem treści, które: (1) są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub
usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy; (2) dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta
w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Usługodawcę; (3)
zostały połączone przez Usługodawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą
zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków; (4) zostały wytworzone przez
Konsumenta wspólnie z innymi Konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać. Z wyjątkiem
przypadków, o których mowa wyżej w pkt (1)–(3), Usługodawca na żądanie Konsumenta udostępnia
mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w
trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Usługodawcę. W
przypadku odstąpienia od umowy Usługodawca może uniemożliwić Konsumentowi dalsze
korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie
Konsumentowi dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej z poziomu jego Konta, co nie ma
wpływu na uprawnienia Konsumenta, o których mowa w zdaniu poprzednim. Konsument ma prawo
odzyskać treści cyfrowe od Usługodawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Usługodawcy, w
rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
b. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Produktu Cyfrowego – tj. treści cyfrowej lub
usługi cyfrowej, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
c. W przypadku odstąpienia od umowy, do której nie ma zastosowania żadne z wyłączeń wskazanych
w punkcie 10.3 wyżej, Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić
Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności
przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument
wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W
przypadku dokonania płatności przy użyciu karty płatniczej zwrot środków nastąpi na rachunek
bankowy przypisany do karty płatniczej, za pomocą której dokonano zapłaty.
d. W przypadku zakupu usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie Konsumenta – rozpoczęło się
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Konsument, który wykonuje prawo odstąpienia
od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili
odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego
świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub
wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego
świadczenia.

5. Termin do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Produktu Cyfrowego – tj. treści cyfrowych lub usługi
cyfrowej, rozpoczyna bieg od dnia zawarcia Umowy z Usługodawcą.

6. Zawarte w niniejszym punkcie 10. Regulaminu postanowienia dotyczące Konsumenta stosuje się również
od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia do Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta.

8) KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Usługodawcą jest poczta elektroniczna (e-mail:
akademia@falmed.pl), za pośrednictwem której można wymieniać z Usługodawcą informacje dotyczące
korzystania z Serwisu Internetowego, w tym również zasięgnąć pomocy w razie jakichkolwiek problemów
związanych z działaniem Produktów Cyfrowych i Usług Elektronicznych. Usługobiorcy mogą kontaktować się z
Usługodawcą także na inne dopuszczalne prawem sposoby, korzystając z danych kontaktowych wskazanych na
wstępie Regulaminu.

11) UMOWNE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Niezależnie od ustawowego prawa odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny, o którym mowa w
punkcie 10. Regulaminu oraz prawa do złożenia reklamacji, o którym mowa w punkcie 9. Regulaminu, każdy
Klient, który zawarł Umowę o dostarczanie Produktu Cyfrowego może skorzystać z umownego prawa
odstąpienia od umowy na zasadach wskazanych w niniejszym punkcie Regulaminu.

2. Umowne prawo odstąpienia przysługuje także w przypadkach, gdy wyłączone jest ustawowe prawo
odstąpienia zgodnie z pkt. 10 Regulaminu.

3. Klient może skorzystać z umownego prawa odstąpienia od Umowy o dostarczanie Produktu Cyfrowego w
okresie 30 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy. Do zachowania terminu wystarczy przesłanie
rezygnacji z Produktu Cyfrowego do Usługodawcy w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: akademia@falmed.pl.

4. Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Klientowi uiszczoną cenę Produktu
Cyfrowego. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego
użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z
żadnymi kosztami. W przypadku dokonania płatności przy użyciu karty płatniczej zwrot środków nastąpi na
rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej, za pomocą której dokonano zapłaty.

12) POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

1. Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi (1) umożliwienie zbliżenia stanowisk
stron, np. poprzez mediację; (2) zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz (3)
rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach arbitrażu (sąd polubowny).
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych
procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów
dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem:
https://polubowne.uokik.gov.pl/.

2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy, którego zadaniem jest
między innymi udzielanie Konsumentom informacji dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów
konsumenckich. Z punktem Konsument może się skontaktować: (1) telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22
55 60 332 lub 22 55 60 333; (2) za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres:
kontakt.adr@uokik.gov.pl lub (3) pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców
Warszawy 1 w Warszawie (00-030).

3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego
polubownego sądu konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do
wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej; lub (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika
Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.
in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi
mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440
220 (infolinia czynna w dni robocze, w godzinach 8:00-18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).

4. Pod adresem http://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania
sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR
stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla
Konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego
zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług
(więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).

13) POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

1. Niniejszy punkt 13. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym
wiążą wyłącznie Usługobiorcę lub Klienta niebędącego Konsumentem. Ponadto od dnia 1 stycznia 2021 r. i
dla umów zawartych od tego dnia niniejszy punkt Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte
nie są skierowane i tym samym nie wiążą Klienta lub Usługobiorcy będącego Przedsiębiorcą na Prawach
Konsumenta, chyba że zastosowanie do tych osób postanowień zawartych w tym punkcie Regulaminu nie
jest niedozwolone.

2. Usługodawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej
zawarcia. Odstąpienie od Umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po
stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy.

3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem
natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.

4. Jakiekolwiek opóźnienie lub niewywiązywanie się z warunków wykonania Umowy przez Usługodawcę nie
będą stanowiły podstawy dla Klienta/Usługobiorcy do odstąpienia od umowy lub też domagania się
odszkodowania za poniesione straty lub innych równoważnych płatności, jeśli niewykonanie lub nienależyte
świadczenie usług zostało spowodowane czynnikami, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności i
do których powstania się nie przyczynił.

5. Usługodawca nie ponosi wobec Klienta/Usługobiorcy odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie
zobowiązań wynikające ze zdarzenia o charakterze siły wyższej (np. niezapowiedziane przerwy w dostawie
prądu, ataki hackerskie, katastrofy naturalne, epidemie, wojny, zamieszki, rozruchy, powodzie, pożary,
trzęsienia ziemi, strajki pracownicze, akty władzy wykonawczej lub ustawodawczej) lub wszelkich innych
przyczyn pozostających poza kontrolą Usługodawcy.

6. Odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi za Produkt Cyfrowy lub braku zgodności Produktu
Cyfrowego z Umową zostaje wyłączona.

7. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.

8. Odpowiedzialność Usługodawcy w stosunku do Klienta/Usługobiorcy, bez względu na jej podstawę prawną,
jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie
– do wysokości uiszczonej ceny z tytułu Umowy o dostarczanie Produktów Cyfrowych, nie więcej jednak niż
do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma
zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Klienta/Usługobiorcę w stosunku do Usługodawcy,
w tym także w przypadku braku zakupu Produktów Cyfrowych lub roszczeń niezwiązanych bezpośrednio z
Produktami Cyfrowymi. Usługodawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta/Usługobiorcy tylko
za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia Umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu
utraconych korzyści w stosunku do Klienta/Usługobiorcy.

9. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą zostają poddane sądowi
właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy

14) PRZERWY I AWARIE TECHNICZNE

1. Usługodawca dokłada należytych starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Serwisu
Internetowego. Z uwagi na złożoność oraz stopień skomplikowania Serwisu Internetowego oraz jego Usług
Elektronicznych, a także z uwagi na czynniki zewnętrzne pozostające poza kontrolą Usługodawcy (np. ataki
DDOS – distributed denial of service), możliwe jest jednak wystąpienie błędów oraz awarii technicznych
uniemożliwiających lub ograniczających w jakikolwiek sposób funkcjonowanie Serwisu, Usług
Elektronicznych oraz Produktów Cyfrowych. Usługodawca podejmie w takim wypadku wszelkie pozostające
w jego możliwościach i uzasadnione działania mające na celu zapewnienie ograniczenia negatywnych
skutków takich zdarzeń w jak największym stopniu.

2. Usługodawca informuje niezwłocznie Usługobiorców o wszelkich błędach oraz awariach technicznych,
o których mowa powyżej oraz przewidywanym terminie ich usunięcia.

3. Poza przerwami spowodowanymi błędami i awariami technicznymi mogą wystąpić także inne przerwy
techniczne, w czasie których Usługodawca podejmuje działania mające na celu rozwój Serwisu oraz jego
zabezpieczenie przed błędami i awariami technicznymi.

4. Usługodawca planuje przerwy techniczne w taki sposób, aby były one jak najmniej uciążliwe dla
Usługobiorców, w szczególności aby planowane były na pory o zmniejszonym natężeniu ruchu w Serwisie
(np. godziny nocne) i jedynie na czas niezbędny do dokonania koniecznych działań przez Usługodawcę.
Usługodawca informuje Usługobiorców o planowanych przerwach technicznych z odpowiednim
wyprzedzeniem, podając także przewidywany czas trwania planowanej przerwy.

5. Usługodawca nie ponosi wobec Klienta/Usługobiorcy odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie
zobowiązań wynikających z wszelkich błędów i awarii technicznych oraz przerw technicznych, o których
mowa w niniejszym punkcie 14. Regulaminu. Niniejszy punkt 14. Regulaminu nie ma na celu wyłączać ani
ograniczać ustawowej odpowiedzialności Usługodawcy względem Klienta/Usługobiorcy będącego
Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta, szczególnie w zakresie braku zgodności
świadczenia z umową.

15) PRAWA AUTORSKIE DO SERWISU INTERNETOWEGO

1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną przepisów Prawa Autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona Serwisu Internetowego obejmuje wszystkie formy jego wyrażenia.

2. Serwis Internetowy należy traktować podobnie jak każdy inny utwór podlegający ochronie autorskiej. Usługobiorca nie ma prawa kopiować Serwisu Internetowego za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa. Usługobiorca zobowiązuje się także nie modyfikować, adaptować, tłumaczyć, odkodowywać, dekompilować, dezasemblować lub w jakikolwiek inny sposób starać się ustalić kod źródłowy Serwisu Internetowego, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa.

3. Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

16) OPINIE O PRODUKTACH CYFROWYCH

1. Usługodawca może na stronach Serwisu Internetowego udostępniać opinie o Produktach Cyfrowych oraz Akademii Falmed wystawione przez Klientów.

2. Wyrażenie opinii przez Klienta możliwe jest np. w indywidualnej komunikacji z Usługodawcą, który po dokonaniu zakupu może przesłać do Klienta zaproszenie do wystawienia opinii za pośrednictwem poczty elektronicznej.

3. Opinia o Produkcie może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych Produktów w Serwisie Internetowym Usługodawcy oraz przez Klienta, który dokonał zakupu i skorzystał z opiniowanego Produktu. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych Umów w celu wystawienia opinii o Produkcie. Opinia o Serwisie Internetowym może być wystawiona przez osobę będącą faktycznym Klientem Serwisu Internetowego.

4. Wystawianie opinii przez Klientów nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Usługodawcy lub osób trzecich. Klient wystawiając opinię obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.

5. Opinie mogą być udostępniane przez Usługodawcę bezpośrednio na stronie Serwisu Internetowego (np. w opisie Produktu, na stronie głównej lub w dedykowanej zakładce z opiniami).

6. Usługodawca zapewnia aby publikowane opinie o Produktach pochodziły od jego Klientów, którzy faktycznie zakupili i skorzystali z Produktu. W tym celu Usługodawca podejmuje przynajmniej następujące działania, aby sprawdzić, czy opinie pochodzą od jego Klientów: a. Usługodawca może kontaktować się bezpośrednio ze swoimi Klientami w celu poproszenia ich o wystawienie opinii – w ten sposób opinie pozyskiwane są wyłącznie od osób, które dokonały zakupu i skorzystały z Produktu. b. W razie wątpliwości Usługodawcy lub zastrzeżeń kierowanych do Usługodawcy przez innych Klientów lub osoby trzecie, czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient faktycznie kupił i skorzystał z Produktu, Usługodawca zastrzega sobie prawo skontaktowania się z autorem opinii celem wyjaśnienia i potwierdzenia, że jest Klientem Serwisu Internetowego oraz dokonał zakupu i skorzystał z Produktu.

7. Wszelkie uwagi, odwołania od weryfikacji opinii, czy też zastrzeżenia czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient faktycznie kupił i korzystał z Produktu mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 9. Regulaminu.

8. Usługodawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów. Usługodawca nie udostępnia sponsorowanych opinii.

17) POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu zawierane są w języku polskim.

2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany
przepisów prawa; zmiany w zakresie rodzaju oraz formy świadczonych Usług Elektronicznych lub
oferowanych Produktów Cyfrowych; dodania lub usunięcia Usług Elektronicznych lub Produktów
Cyfrowych; zmiany sposobów i terminów płatności lub dostarczania Produktów Cyfrowych; konieczności
przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu
Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym
oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa – w
zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
a. Powiadomienie o proponowanych zmianach wysyłane jest z wyprzedzeniem co najmniej 15 dni
przed dniem wejścia w życie tych zmian, z zastrzeżeniem, że zmiana może być wprowadzona bez
zachowania 15-dniowego okresu powiadomienia w przypadku, gdy Usługodawca: (1) podlega
obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany
Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu powiadomienia; lub
(2) musi w drodze wyjątku zmienić swój Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i
bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług
Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem,
spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa. W dwóch
ostatnich przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzednim, wprowadzenie zmian następuje ze
skutkiem natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego terminu
wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Usługodawca.
b. W przypadku umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto)
Usługobiorca ma prawo rozwiązać umowę z Usługodawcą przed upływem okresu powiadomienia o
proponowanych zmianach. Rozwiązanie takie staje się skuteczne w terminie 15 dni od dnia
otrzymania powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o charakterze ciągłym, zmieniony
Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli został prawidłowo powiadomiony o zmianach, zgodnie z
okresem powiadomienia przed ich wprowadzeniem i nie rozwiązał w tym okresie umowy.
Dodatkowo, w dowolnym momencie po otrzymaniu powiadomienia o zmianach, Usługobiorca może
zaakceptować wprowadzane zmiany i tym samym zrezygnować z dalszego trwania okresu
powiadomienia.
c. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub
podwyższeniem obecnych Konsument i Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta mają prawo
odstąpienia od umowy.
d. W pozostałych przypadkach zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych
Usługobiorcy/Klienta przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności pozostaną bez
wpływu na już zawarte, wykonane i realizowane Umowy.

3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące
przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta;
Prawa Autorskiego; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

Dziękujemy za uważną lekturę!

W razie pytań jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji – prosimy o kontakt korzystając z danych podanych na wstępie.

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług,


Zespół Akademii Falmed

>